21.4.12

Saturday: a day doing nothing.

Zaterdag. Ach zaterdag, ik hou zo veel van je. Je bent de enige dag waarop ik niet naar school hoef te gaan, hoef te werken, huiswerk maken of voor een toets te leren, of naar stage. Ik kan lekker in m'n pyjama de hele dag door huis lopen. Tv kijken, computeren, of gewoon lekker lezen. Op de bank, met een mok soep, of een glas drinken. Zaterdag is mijn ultieme take-a-break-dag. Lekker relaxen, gewoon niks doen. Is ook soms nodig, na een weer heftige week. Vandaag was zo rustig, mijn broertje was naar een verjaardag feestje, mijn vader werken. Alleen mijn moeder en ik. Gezellig door de ELLE en Red bladeren die ze speciaal voor me gekocht heeft, lekker kletsen, samen brunchen en pizza als avondeten. Eindelijk eens een dag zonder het gekibbel en het geruzie tussen ons, wat de laatste tijd wel een gewoonte was geworden. Lachen en kletsen, hartstikke gezellig. Een bonding-day.





Ik zat vandaag tijdens het zelf-gemaakte-pizza eten na te denken over wat ik later wil doen, na 2 jaar en 3 maanden (ongeveer) als ik klaar ben met school. Mijn plannen staan steevast. Ik weet het niet helemaal precies, maar ik weet wat het wordt, wat ik later wil gaan doen. Ik ga een opleiding journalistiek volgen, en een mode (styling) opleiding. Ik wil later bij een tijdschrift werken, dat lijkt me het typische werk voor mij. Ik hou van het schrijven en me zo uiten, en met mode kan ik alle remmen los gooien. Ik hou van het gevoel dat kleren me geven als ik ze aan heb. Ik kan verschillende personen zijn door verschillende stijlen, en dan ben ik nog steeds altijd mijzelf. Ik vind het prachtig wat kleren je kunnen doen, ze kunnen je sterker maken. Ik weet nog niet precies, om terug te komen op mijn opleidingen, welke ik eerst doe. Ik moet ook aan het geld denken. Het is niet dat we tussen de rotzooi op straat leven, we hebben het best goed, alleen hebben het niet geweldig. Opleidingen zijn best duur, (ja, natuurlijk ligt dat aan het opleiding zelf), en ik weet niet of ik het geld heb om beide opleidingen te volgen. Ik hoop van wel, want dit is echt wat ik wil doen. Vandaar ook deze blog. Schrijven en mode, ik kan me geen betere samenstelling bedenken.

Het is alweer 23:32, en zaterdag is alweer bijna afgelopen. Tot volgende week, zaterdag. Dan heb ik de mei-vakantie, thank god. Een vakantie is precies wat ik nodig heb. En tot dan - ik zal naar je uit kijken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten